Jumat, 07 Mei 2010

NAZREY JOHANI ( X-RAIHAN )

NAZREY JOHANI ( X-RAIHAN ) DAN USTAZ MAULANA

Perjuangan Nazrey johani dalam memartabatkan lagu-lagu nasyid ketika menjadi vokalis utama kumpulan RAIHAN telah mengukir sejarah bukan saja di Malaysia,Indonesia,Singapura,Brunai dan gugusan Nusantara,bahkan harumnya nama kumpulan Nasyid Raihan itu telah berhasil mencetuskan fenomena bahwa mereka telah berhasil menembusi pasaran dunia.Subhanallah...!Sejuk rasanya jiwa ini ketika mendengarkan senandung selawat yang dinyayikan beliau, hati yang gundah gulana pun sirna ditelan keberkatan Selawat sebagai pujian kepada sang junjungan Rasulullah Muhammad SAW.
MACAM KEMBAR JE POOON !!!!!

Huahaha.... tak de lah,ana ngan bang Naz ni kawan je,rapat tidak jarang pun tidak. Iye la... dia dok kat rumahnye di Bandar Sri Damansara ana plak dok kat rumah ana la...huahaha jangan marah yea...Memang kalau ana dah jumpe je ngan bang Nazrey ni, hu.....aaaa habis la ! Pasti kami akan tergelak sampai kering gusi sebab teringat kisah  "SELAMAT DATANG"

HAHAHA BAGI ANDA YANG DAH TAU CERITA TU JANGAN SAKIT PERUT PLAK SEBAB TAK DAPAT TAHAN NAK TEGELAK ....

SOSOK SANG PEJUANG NASYID
haaa... ni gambar kat rumah ana, bagi ana sosok Nazrey johani merupakan pejuang industri nasyid tanah air,walaupun ia telah berpisah dari Raihan tetapi ia terus aktif bergerak secara solo demi memperjuangkan hiburan yang bercorakkan islamic.Semangatnya tidak mudah surut, bahkan dengan bergerak secara solo ini ia berkata dapat lebih meningkatkan lagi sumbangsihnya dalam bidang hiburan kepada masyarakat,bukan saja di Malaysia tapi juga meluas hingga keluar negara.

DUTA PRODUCK
Sejak bergerak secara solo banyak berbagai pihak dapat berurusan dengan Nazrey secara mudah, terutamanya bagi mereka yang ingin menjadikan Nazrey sebagai duta poduck mereka. Syukur Alhamdulillah setidaknya dengan kesepahaman dan kerjasama kedua belah pihak secara baik,manfaat yang diperolehipun bukan hanya dapat dinikmati oleh mereka sahaja bahkan manfaatnya itu dapat disalurkan juga untuk keperluan ummah.Sebab sekarang Nazrey tengah giat-giatnya berusaha dan berjuang semaksimal mungkin dalam usaha pengumpulan dana demi mendirikan pusat tahfiz al qur'an di negeri lelahirannya yaitu di Ranau, SABAH.

SEMOGA ALLAH MEREDHAI PERJUANGAN BELIAU DAN MEMPERMUDAH SEGALA URUSAN DALAM USAHA MEMPERKASA UMMAH MELALUI ILMU PENGETAHUAN YANG BERMANFAAT DUNIA & AKHIRAT.AMIIIN......

Gambar ana ngan onta kat belakang tu bukan kat Mesir,tapi kat NEGERI SEMBILAN. Sebab time tu ana dan bang Nazrey menghadiri jemputan nasyid performance pada program kurban perdana. Huahaha yang kelakarnya time kurban tu selesai daging sang onta raib dikebas orang-orang yang tidak bertanggung jawab. Banyak masyarakat disana yang tidak mendapat bagian. Padahal jumlah hewan kurban yang direbahkan kalau saya tak salah melebihi 120 ekor lembu.Tak pe la insyaAllah suatu masa ana juga berharap semoga dapat berangkat umrah ketanah suci bersama bang Nazrey tu.Ni hari dia tolong ambikkan gambar ana ngan onta ni kat Negeri Sembilan, suatu masa ana pula yang akan ambikkan gambar bang Nazrey naik onta kat negeri pak arab. Amiiiiin




Tidak ada komentar:

Posting Komentar